الخميس، 8 نوفمبر 2012

ما الذى يحدث معى؟

السلام عليكم قصتى تبدء منذ الصغر ذكر ان بداية الاحداث :
  كانت بصوت كنت اسمعه عندما اضع راسى على المخدة وهى خشخشة مثل صوت الفار وهو يقرض شىءوكان يوم عن يوم يزيد الصوت لدرجة الاحساس ان المخدة ترتفع من مكانها الغريب فى الامر اننى لم اكن وحدى فاخواتى كانو يسمعون نفس الصوت مع العلم اننا كل واحد ينام فى مكان 


عمرى كان ساعتها تقريبا 12 سنة وكان ذلك بمنزل صغير بمدينة الدار البيضاء بالمغرب وكنت اسمع الصوت فى اى لحظة اضع فيها راسى بالليل او النهار الامر كان سيان . تطور الامر ومع مرور الوقت كنت اشعر بحضور فى البيت احسه كنت اشعر بقشعريرة وخفقان فى قلبى وفعلا بالليل عندما اذهب لفراشى كنت اشعر بقوى غريبة وكانها تضمنى اشعر بشىء فوقى وكانه يلفنى وابدء فى اصدار صوت عبارة عن انين  ومرة كنت نائمة بالنهار فى غرفة اخى الكبير نائم بغرفة ثانية مجاورة فحصل لى ما حصل وانا انين فجاة ذهب احساسى واذا باخى فى الغرفة المجاورة يأن بنفس الطريقة عندما سالته حكى لى بالضبط نفس الحالة التى اشعر بها غيرنا البيت لكن  لم يتغير شىء مما يحدث لى الان انا عمرى 46سنة متزوجة ولى طفلة فانا لم اتزوج الا عن سنة 40  سكنت فى شقة جديدة واعيش لوحدى مع بنتى عندها 5سنين مرة كنت نايمة وفى عمق النوم حسيت حد صحانى وقمت على طول لباب البيت سديته ورجعت نمت كان باب بيتى مفتوح وزوجى مسافر وانا فقط مع بنتى وكان احد ينبهنى ان اغلق الباب
و  انا جنب راسى على السرير ساعة صغيرة من النوع الى بتشوف ارقامها بالليل وبحطها دائما مقابلة لى لما رحت عشان انام خدت بنتى جنبى وقعدت اقرا شوية على بال ما يجينى نوم وانا بقرا حبيت اشوف الساعة كام لقيت الساعة بتشوف للجهة الثانية يلزمنى ادورها عندى عشان اشوف الوقت فقلت لما اجى انام ادورها وانا وفعلا قعدت اقرا شوية ولما حبيت اطفى النور وانا لقيت الساعة دارت ووجهها عندى مين الى دورها مافى حد معايا وبنتى نايمة وسبحان الله عندما يحدث معى اى شىء من هذا لا اشعر باى خوف اترك التحليل لكم .هناك كذلك حدث شاهد عليه صديقة لنا وكان عمرى فى هذا الحدث 20 سنة كانت هناك صديقة لنا مريضة وحبت تروح عند شيخ فطلبت منى اروح معاها فخجلت ارفض ورحت معاها وبيحكو على الشخ هذا عنده ناس كثير جدا دائما يوم مارحت معاها لم يكن هناك الا انا واياها قعنا نستنا فيه كان فى بيته فوق واحنا تحت وكنا قاعدين انا والصديقة هادى تحت النافدة بنتكلم انا وياها على بال ماييجى الراجل فجاة واحنا بنتكلم طلع شىء من صدرى ابيض مثل الفراشة فى حجم كف ايدى والله حسيت برفرفة قوة فى صدرى وشى طلع من صدرى وراح ثم اختفى فانا كنت مصدومة وشفت فى البنت الى معايا اشوف شافت الى انا شفته لقيتها بتوقف من مكانها وبتقول لى ايش هذا مسكت صدرى وقلت لها معرفش . انا قلت انه ماكان لازم اروح للمكان الى انا رحت معاها ليه والله اعلم . وبالنسبة للرؤى او احلامى فلا اعرف كيف اشرح ذلك لاننى ابحث عن تفسير وعن شرح اريد ان اعرف مايحدث لى مرة كان اخى الصغير معاه صليب حد اعطاهوله طبعا انا مسلمة والحمد لله من عائلة ملتزمة كل ما فى الامر اننا كنا صغار ولا نعى مانفعل المهم اخدت الصليب بشوفه وكان اول مرة امسك صليب فى ايدى وكان من الفضة والعاج وحطين فيه مجسم لجسم كان محمول بشكل جميل وبفن انا خدت الصليب حطيته فى عنقى على صدرى المهم لا اعرف كيف نسيت الصليب على صدرى بالليل اقسم بان يمكن اسوا حلم او رؤيا شفتها وانا فى عز النوم شفت كرة من نار نازلة من السماء وضربت صدرى اللحظة الى ضربتنى فى صدرى ضربت انا صدرى المكان الى حسيت بالالم فيه حطيت ايدى حطيتها على الصليب بالضبط لته من عنقى وانا بتالم كان الم كانى محروقة  وفضل معايا الالم فترة مرة شفت انى راكبة زودياك صغير وداخلين للبحر كان معايا ناس مشعارفة مين بالضبط واحنا وسط البحر بقول لهم شوفو احنا مرينا فوق البرزخ وكنت بشوف ان ان احنا قطعنا بحر لون ودخلنا بحر لون ثانى وانا بقول ده البرزخ بعدها بفترة حصل لى اجهاض والله اعلم انا لا افسر حلمى بهذا فانا لا اعرف تفسير للحلم حصل هذا من 4 سنين تقريبا من شهر بالضبط حلمت انى واقفة جنب النافدة عندى بالبيت وفجاة شفت موجة كبيرة جدا جاية علينا فقعدت اصرخ تسونامى  تسونامى وكانها عدت وخادت معاها ناس وبيوت ... من وراها بيومين حصل لى اجهاض ثانى وكنت فعلا  حموت فيما حصل .والحمد لله على كل شىء وان شاء الله خير الاحداث كثيرة جدا جدا وانا اختصر لانى فعلا اريد ان اعرف ما الذى يحدث معى هل هو قرين ؟ام ملاك حارس ؟ام ماذا ؟وكيف اتصرف ؟انتظر ردودكم وانا على يقين انى لست وحدى وهناك من لديه جواب لكل هذا
                                        مريم /من المغرب/46 سنة.

هناك تعليقان (2) :

  1. هههههه يجب ان تتركي دين الاسلام الشيطاني وتدخلي الدين المسيحي كي تنعمي بالراحه والسلام تحياتي

    ردحذف
  2. أختى واظبى على قراءة القراءن والصلوات الخمس ولا تتبعى السفهاء

    ردحذف

عبر عن رايك وشاركنا بيه رايك يهمنا ..
ولكن الرجاء الألتزام بأدب الحوار والابتعاد عن المشاحنات وعدم التطرق الى الامور التي تثير الكراهية